Vilniaus lopšelis darželis "Žemyna"

Tarptautinis Suomijos Luma centro projektas „StarT“

Suomijos LUMA centras 2016 m. rudenį pakvietė vaikų darželius, mokyklas, šeimas, neformaliojo švietimo grupes iš viso pasaulio jungtis į „StarT“ projektą.

     „StarT“ – penkių žvaigždučių programa: gamtos mokslai, technologijos, menai, karjera, ateitis. Šiai programai įgyvendinti skiriamos septynios temos, kurios suteikia idėjų projektams:

  1. Matematika kiekvieną dieną.
  2. Gamta ir aplinka.
  3. Programavimas ir robotika.
  4. Žvaigždės ir visata.
  5. Tai veikia: mobilūs žaislai.
  6. Technologijos aplink mus.
  7. Gera savijauta (sveikata, maistas, judėjimas).

     „StarT“ programos organizatoriai pabrėžia ugdymosi (mokymosi) bendradarbiaujant svarbą. Puikus ir efektyvus tokio bendradarbiavimo būdas – projektinis darbas.

      Vilniaus lopšelio-darželio pedagogai pasirinko įgyvendinti projektą tema „Matematika kiekvieną dieną“.

    Projekto tikslas – sudominti ugdytinius skaičiavimu ir matavimu, kuriant matematinius žaidimus.

   Kas buvo padaryta? Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių auklėtojos gamino matematines priemones, o vaikai su šiomis priemonėmis kūrė įvairius žaidimus, žaidybines situacijas, rungtis. Šiame etape vaikai tarėsi dėl žaidimų, rungčių taisyklių, diskutavo, drąsiai reiškė savo mintis. Pedagogai sudarė galimybes vaikams  patiems priimti sprendimus, rasti išeitis iš įvairių situacijų, išklausyti kitų nuomonę.

001

Kaip sekėsi tai padaryti? Vaikai susidomėję tyrinėjo naujas matematines priemones, sprendė, ką su jomis galima veikti, kokius žaidimus kurti, kokias rungtis sugalvoti. Ši veikla paskatino atsiskleisti vaikų kūrybiniams gebėjimams, ugdė kritinį mąstymą, gebėjimą susidoroti su naujais iššūkiais.

 002

Kaip pedagogų komanda dirbo kartu? Projekto pradžioje pedagogai aptarė, kokias matematines priemones kurs ir  gamins, kaip jos bus naudingos vaikų matematinių gebėjimų ugdymui. Svarbiausias matematinės priemonės kriterijus – vaiko pozityvios emocijos, kuriant žaidimus bei žaidžiant  su šiomis priemonėmis.

Projekto apibendrinimui pedagogai sukūrė „StarT“ šventės scenarijų, kurios metu buvo panaudotos visos matematinės priemonės, vaikų sukurti žaidimai, užduotys, rungtys. Komandose įveikę visas rungtis ir užduotis, vaikai turėjo surasti paslaptingąjį Trolių Mumių rubiną. Prieš „StarT“ šventę lopšelio-darželio „Žemyna“ ugdytiniai žiūrėjo animacinį filmuką apie Trolius Mumius (populiarūs mistiniai personažai Suomijoje).

003

Projekto reikalingumas. Vaikai įgijo gebėjimus generuoti savo idėjas, spręsti problemas komandoje, bendradarbiauti, įveikti sunkumus, susieti daiktų kiekį su atitinkamu daiktų skaičių žyminčiu simboliu, tobulėjo laiko tėkmės suvokimas, skaičiavimo gebėjimai. Šventės metu ugdėsi ne tik vaikų matematiniai gebėjimai, bet tobulėjo ir socialiniai gebėjimai: geranoriškai bendrauti ir bendradarbiauti, siekiant bendro tikslo. Be to, projekto metu buvo sudarytos sąlygos atsiskleisti vaikų kūrybiškumui, patirti teigimas emocijas, naujus įspūdžius, išgyventi netikėtas situacijas.

Skip to content